Expositie te zien van 11 april t/m 23 mei 2015 bij
Galerie De Kleine Hoogstraat Leeuwarden

Met schilderijen van Margreet Boomsma, Sikko Mulder en Lonia Schölvink. Keramiek van Liesbeth Kamp.

Margreet Boomsma - schilderijen:

Margreet Boonstra (1967) schildert graag landschappen en op locatie. “En Plein air”
Ze probeert in het landschap door te dringen, vast te leggen wat je waarneemt en ervaart. Meestal na een periode buiten gewerkt te hebben werkt ze de beelden die ze heeft opgedaan uit in haar atelier, altijd olieverf op doek, zonder onderschildering, nat in nat. Haar stijl laat zich kenmerken als realistisch met een krachtig persoonlijke toets.
Margreet Boonstra schildert zowel vrij als in opdracht en exposeert regelmatig door het hele land. Ze is een van de Noordelijke realisten en nam afgelopen jaren deel aan diverse (internationale) schilderprojecten. Haar werk is opgenomen in diverse particuliere en bedrijfscollecties.

Sikko Mulder - schilderijen:
In mijn werk ga ik op zoek naar een letterlijke diepte, ontstaan door oude en nieuwe opgebrachte lagen met elkaar te laten versmelten. Hierbij blijft de dialoog tussen abstracte en figuratieve vormen overeind. Ik probeer een vlak in de relatief korte ontstaansperiode een zoveel mogelijk doorleefd karakter mee te geven. Papier en potlood met acrylverf zijn hierbij een ideaal trio. Het risico van een ingewikkelde opeenstapeling van verschillende texturen en oppervlaktes in een werk is hierbij sterk aanwezig; en dan kom ik weer uit bij het ritme van vormen uit het landschap.

Lonia Schövink - schilderijen:
Geboren en opgeleid in Amsterdam, -Rietveld en Vogue Mode Academie- woont en werkt nu in het Noorden, maar Amsterdam is een steeds terugkerend thema voor haar schilderijen.
De onderwerpen zijn Stad – Landschap – Paarden of de Zee. Ze bouwt haar werken
op in vele lagen olieverf op paneel, linnen of zeildoek. Haar werk wordt tentoongesteld in binnen- en buitenland en is aangekocht door particulieren en overheid. Het gaat niet alleen om de beeltenis, maar vooral om de sfeer.
Wat je ziet moet je voelen!

Liesbeth Kamp - keramiek:
Het  gebruiksvoorwerp is vaak het thema van mijn werk. Zoals bij mijn serviezen en kandelaars. Aan de andere kant ben ik bezig met ‘schaal-en vaasobjecten’.  In plaats van functionaliteit is dan de vormgeving en expressie belangrijk.

Vorm en kleur staan centraal in mijn werk.

Uitganspunten kunnen ook trefwoorden zijn. Bijvoorbeeld, krachtig, frivool, uitbundig, dynamiek , verrassing, het onverwachte en vrolijkheid.  In de serie ‘onderwaterwereld’, heb ik mij laten inspireren door de patronen en kleuren van tropische vissen. Deze heb ik vertaald naar decoratie op mijn kom- en vaasobjecten. De objecten hebben de Latijnse of Engelse naam gekregen van de vis die als inspiratiebron diende.

Open tijdens exposities:
Vrijdag- en zaterdag van 13.30 -17 uur, overige dagen op afspraak.
Kleine Hoogstraat 14, 8911 HE Leeuwarden.
Telefoon: 058 8442545 Contact: Giny Hopster
www.galeriedekleinehoogstraat.htm

K U N S T K O O P R E G E L I N G

Terug naar de galerie Naar overige deelnemers